Komunikat ze spotkania z pracodawcą
W środę, 03 września br. odbyło się spotkanie reprezentatywnych organizacji związkowych
z przedstawicielami pracodawcy. Spółkę reprezentowali Wiceprezes ds. finansów Wiesław Strąk
i Prokurent Zarządu w obszarze HRMarta Gaworska oraz dyrektorDepartamentu Logistyki Tomasz
Swat i dyrektor Biura Dystrybucji Jan Guzik.
Na początku strona związkowa przekazała wspólne, oficjalne pismo w sprawie rozpoczęcia
rokowań nad Zakładowym Układem Zbiorowym Pracy, podkreślając konieczność niezwłocznego
podjęcia rozmów nad tym dokumentem oraz oczekiwanie, aby pracodawca bezzwłocznie
rozpoczął negocjacje poprzez zaproszenie działających organizacji związkowych do udziału w
rokowaniach.
Następnie przedstawiciele pracodawcy zaprezentowali ogólną sytuację finansową Spółki, plany
inwestycyjne oraz wizję jej rozwoju. Strona związkowa przedstawiła natomiast rzeczywisty obraz
sytuacji pracowników, Poczty i klientów, wynikający z dotychczasowych decyzji zarządczych.
Korzystając z obecności dyr. Tomasza Swata i dyr. Jana Guzika, szczegółowo omówiono
dramatyczną sytuację w obszarze doręczeń i logistyki. W odpowiedzi przedstawiono wstępne
założenia planowanych zmian, które potwierdziły nasze obawy. Dotyczyły one między innymi
zamiaru przekształcenia formy zatrudnienia kierowców i kurierów na umowy B2B. Spotkało się to
ze zdecydowanym sprzeciwem strony związkowej, podobnie jak planowane badania obciążenia
pracą w październiku br.
W dalszej części rozmów poruszono kwestie:
• premii zadaniowej za marzec br.,
• wypłaty jubileuszy w okresie lipiec-grudzień,
• zapisów w świadectwach pracy, które pozbawiają pracowników prawa do zasiłków
przedemerytalnych,
• odpraw wynikających ze zwolnień grupowych,
• braku regulacji wynagrodzeń od 1 stycznia 2026 r.,
• wynagrodzeń pracowników kadry kierowniczej (m.in. Kierownik Zespołu, Kierownik ds.
Operacji),
• organizacji spotkań strony społecznej z przedstawicielami pracodawcy na szczeblu
regionalnym, w celu omówienia bieżących problemów pracowników,
• odznaczeń resortowych,
• posiłków profilaktycznych.
Nie wszystkie planowane zagadnienia zostały omówione, lecz przedstawiciele pracodawcy
zadeklarowali wolę kontynuowania rozmów w tym trybie. Ustalono, że kolejne spotkanie zostanie
rozszerzone o tematykę z obszaru ochrony i logistyki gotówki, a jego termin zostanie ustalony po
uzgodnieniu kalendarza osób zarządzających tym obszarem.